21 Ocak 2017 Cumartesi

Sabahattin Ali- Kürk Mantolu Madonna

  Bu kitabı elime çok aldım. Hep bir şey çıktı ve bir kaç sayfa okuyup bıraktım. Bu sefer baya hevesliydim. Ve bitirdim. Bırakma sebebimi anladım. Bazı kelimeleri hayatımda hiç duymadım. Mesela "Sökün ederler" kelimesi geçiyor. Cümlenin anlamına göre bir şeyler çıkarttırmaya çalışıp cümleyi anlıyorum. Kitabın hepsi böyle değil kesinlikle ama ara ara böyle bilmediğim kelimeler geçiyor.

    İlk başladığında sonunun böyle biteceğini asla tahmin edemezdim. Beni ters köşe yaptı resmen Sabahattin Ali... İşinden ayrılan bir gencin eski bir arkadaşının şirketinde işe başladı. İş yerinde tercüman Raif ile aynı odayı paylaştı. Raif herkesten farklıydı ve bunun peşine düştü. Arkasından neler neler çıktı. Kitapta anlatılanların en kısa özeti bu aslında.

  Beni etkileyen noktalara gelmek istiyorum;


  " Muhakkak ki bütün insanların birer ruhu vardı, ama birçoğu bunun farkında değildi ve gene farkında olmadan geldikleri yere gideceklerdi. Bir ruh ancak bir benzerini bulduğu zaman ve bize, bizim aklımıza, hesaplarımıza danışmaya lüzum bile görmeden, meydana çıkıyordu...Biz ancak o zaman sahiden yaşamaya,-ruhumuzla yaşamaya- başlıyorduk. " 

  Ne de güzel yazmış Sabahattin Ali, bir ruh ruh eşini bulduğunu tamamlanır diyor. Öyle değil mi? Hep bir ruh eşimizi bulmak için uğraşmış, Bulunca da bütün fedakarlıklarımız bütün sevgimizle kendimizi teslim etmişizdir. Ve işte o zaman hayatın anlamı olmuştur...

  Bir diğer etkilendiğim nokta ise; 

" Kaybedilen en kıymetli eşyanın, servetin, her türlü dünya saadetinin acısı zamanla unutuluyor. Yalnız kaçırılan fırsatlar asla akıldan çıkmıyor ve her hatırlayışta insanın içini sızlatıyor. Bunun sebebi herhalde," Bu öyle olmayabilirdi!" düşüncesi, yoksa insan mukadder telakki ettiği şeyleri kabule her zaman hazır.

   Bu paragrafta bir süre durup düşündüm ve sonra devam edebilirdim. Hayatımızda yüzlerce şey böyle olmayabilirdi! gerçekten...


  Genel olarak değerlendirmem gerekirse kitabı okunulması gereken eserlerden birisi kesinlikle. Bir insanın neler yaşadığı neler yaşayacağı neden bu halde olduğunu anlatan güzel bir eser. Bir kere daha anladım ki bir insanın içinde ne fırtınalar kopuyor ama bizim haberimiz olmuyor. Ve kesinlikle kimseyi aşağılanmayı haketmediği bir dünyanın olmasını diliyorum ! Herkes hayallerine kavuşup mutlu bir hayat sürsün. Yoksa sonu kötü oluyor :( 

   Herkesin sevdiği insan ile birlikte çok mutlu olduğu bir hayatı olsun. Kimse üzülmesin....





Ve Funda Özkalyoncu İtiraf ediyorum; "Kürk Mantolu Madonna " BENİM ASLINDA !! :) 



15 yorum:

  1. Sondaki itirafın süpermiş canımcım💙😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. itiraf edince bir rahatladım tatlım 😜😘😘

      Sil
  2. Benimde her seferinde okumaya çalışıp bir sebeple elimden bıraktığım kitap. Okuduğum, duyduğum her yorumdan sonra okuma isteğim artıyor bakalım ne zaman denk gelecek 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bu kesin okuma mesajıydı. Başı ve sonu çok farklı bence zaman okuma zamanı :) Tavsiye ediyorum 😌

      Sil
  3. Bende bu kitabı çok merak ediyorum. İnşallah bende okurum. Yaa itirafa bayıldım...:))) Sevgiler sanaaaa:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okumalısın canım :) İtirafta geç bile kaldım 😜 Öpüyorum seni 😍

      Sil
  4. Bana da bir arkadaşım hediye almıştı.. Bir gün kitapsız kalınca elime alıp okumuştum. Evet dili biraz ağır ama konu inanılmaz güzel :) Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir hediye olmuş 😌 Dili konusunda yalnız olmadığıma da çok sevindim canım, sevgilerimle 💐

      Sil
  5. Ben de defalarca elime alıp bıraktım. Bir türlü okuyamıyorum çok merak ettiğim halde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bunun sebebini ağır bir dile sahip olmasına bağlıyorum ama hırs yaparsanız bir noktadan sonra baya bağlanıp okuyorsunuz, tavsiye ederim 😌

      Sil
  6. İlk defa kitabın yanında kahve değil, kürk manto görünce sevindim :)))
    Bu arada ben geldiiim :)
    KAhve yanına beklerim, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloguma 💐 Sizi şaşırtabildiysem eğer ne mutlu bana 😀 Sevgilerimle 😌

      Sil
  7. Süper kitap süper yorum :)

    YanıtlaSil
  8. Bu kürk mantolu Madonnayı,Dünyaca ünlü Madonna sananlar varmış 😃 Ne güldüm ya.İyi bare sizmişsiniz 😃

    YanıtlaSil