18 Mart 2016 Cuma

18 MART ÇANAKKALE GEÇİLMEZ !

   Çanakkale bizim kaderimizin belirlendiği önemli kan kokan şehir. Tamı tamına 101 sene olmuş. 1 asır böyle rahat özgürce yaşıyorsak bu önemli savaşlarımız sayesindedir. Binlerce askerimiz şehit ve gazi olmuş. Allah rahmet eylesin. Hepsini saygı ve sevgi ile anıyoruz.

   İlk defa Çanakkale'ye 5. sınıfta öğretmenim gezi ile götürmüştü. O zaman çok etkilenmiştim. Ve tekrar yolum Çanakkale'ye geçen sene 15 tatilde düştü. Ve gezerken şunu fark ettim aradan 11 sene geçmesine rağmen her yeri hatırlıyordum ve gariptir ki aynı oranda etkileniyorum.



  Aslında hepimizin bildiği nadir şehirlerden birisidir. Gitmesek de fotoğraflardan neredeyse her karesini bilmekteyiz. Ama ben yine de tanıtmak istiyorum bir kaç resimle anımsatmak istiyorum günün anlam ve önemine göre.


Hepimizin bildiği "DUR YOLCU" yazısı... Feribotla karşıya geçerken her kareden görünebilen bizim için anlam ve önemi büyük  o yazıyla başlamak istedim...


Burasıda Truva atı aslında orjinal değil merkezde bulunan bir modeli. 5. sınıfta gidip görmüştüm ama maalesef geçen sene nasip olmadı. Ama sizin vaktiniz varsa mutlaka uğrayın. 


Bu fotoğrafta Şehitlik abidesinden bir kare. Evet sizinde fark ettiğiniz gibi çok büyük çok heybetli bir abide. Şehitlerimizin döktüğü kanların emeklerin belki de milyonda biri belki de bu kadardır. İçeride Tavanında ise kocaman Türk bayrağı bulunmaktadır. Unutmayın İstikbal göklerdedir !



Ve son olarak belki de savaşın ne kadar zor bir savaş olduğunu anlatan bu fotoğraf... Metrekareye düşen mermi sayısı o kadar çokmuş ki mermiler havada çarpışıyormuş. İşte havada çarpışan mermilerden bir tanesi...


   Çok fazla fotoğraf çekmemişim. Çektiklerimin çoğunda da ailem bulunduğu için koymak istemedim açıkçası. Umarım gitmediyseniz en kısa zamanda Çanakkale'ye yolunuz düşer. Oranın havasını solumanızı isterim. Orada verilen mücadeleyi hepimizin öğrenmesi lazım ki Ülkemizin Şehitlerimizin kıymetini bilelim.  Yakın zamanda gerçekleşen Ankara terör saldırısında ölen vatandaşlarıma Allah'tan rahmet yakınlarına ise sabır diliyorum. Ülke olarak 1 asır öncede çok şehit verdik hala da veriyoruz. Şehit vermediğimiz mutlu huzurlu korkmadan yaşayacağımız günlerin en kısa zamanda gelmesi dileğiyle....







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder